Grafiki, które konwertują

Grafiki, które konwertują – czyli jak przyciągnąć uwagę klienta przy pomocy obrazu

Ogromna ilość informacji, jakie codziennie dostarcza nam Internet nie sprzyja uważności. Zamiast czytać – scrollujemy strony, zwracając uwagę tylko na najistotniejsze informacje. W takich realiach stworzenie SKUTECZNEGO banneru reklamowego wcale nie jest prostym zadaniem.

Skuteczna grafika reklamowa – jaka powinna być, na co zwrócić uwagę?

 

Dostosuj grafikę do miejsca, w którym będzie się wyświetlać

Ta sama kreacja graficzna nie może być wykorzystywana jednocześnie jako reklama na Facebooku i element kampanii banerowej Google AdWords. Wynika to nie tylko z różnic w wymaganych formatach. Reklamy na Facebooku i Instagramie pokazują się wśród treści organicznych. Natrafiamy na nie podczas przeglądania wpisów udostępnionych przez naszych znajomych. Natomiast banery Adwords pokazują się w specjalnie przeznaczonych do tego miejscach na różnych stronach internetowych.  
Grafiki przeznaczone do mediów społecznościowych powinny być spójne z treściami, jakie były już publikowane na profilu marki. Z obowiązku dostosowania się do istniejących kreacji zwalnia jedynie całkowity rebranding. Tworząc posty w zbliżonym stylu i kolorystyce przyzwyczajamy odbiorcę do naszych komunikatów. Dzięki temu łatwiej je dostrzec podczas bardzo pobieżnego scrollowania tablicy.
Kreacje do kampanii banerowej wykorzystują zupełnie inne środki perswazji. Walka z tzw. ślepotą banerową (baner blindess) nie jest prosta. Komunikat musi być perswazyjny, ale nie nachalny. Trzeba też uważać na popularne zdjęcia stockowe. Nikt nie kliknie w reklamę, na której widnieje zdjęcie znane z innej kampanii.

Zwracaj uwagę na kolory

Kolor ma niebagatelny wpływ na skuteczność komunikatu. Poszczególne barwy wywołują różne skojarzenia. Wykorzystuj to!
Kolor niebieski ma działanie uspokajające. Dzięki temu doskonale sprawdza się w branżach, takich jak nieruchomości, finanse czy podróże. Czarny to ekskluzywność. Powszechnie wykorzystuje się go w kampaniach reklamujących towary luksusowe.  Połączenie koloru żółtego i czerwonego to jeden z najintensywniejszych duetów barwnych, dlatego często stosuje się go do uwypuklenia najważniejszych informacji np. przycisku CTA. Szary być może sprawdza się w aranżacji wnętrz, ale nie w reklamie. Banery w tym kolorze mają zerową siłę przebicia i są nielubiane zwłaszcza przez kobiet.
 

Pamiętaj o grupie docelowej kampanii  

Zanim zabierzesz się za pracę nad banerem dowiedz się więcej o osobach, do których jest on kierowany. Reklama powinna być dostosowana do ich płci, wieku i zainteresowań. To bardzo ważne, zwłaszcza w spersonalizowanych kampaniach banerowych.

Twórz skuteczne przyciski CTA (Call to Action)

Na większości banerów reklamowych pojawia się przycisk „Kup teraz”. To skuteczna forma wezwania do działania, pod warunkiem że promujemy jakąś akcję promocyjną. Jeśli twoja kampania ma inne zadanie (np. wzmocnienie wizerunku marki), zastanów się w jaki inny sposób możesz skłonić klienta do kliknięcia w przycisk. Zwykłe „Dowiedz się więcej” nie wystarczy. Musisz sprawić, by odbiorca osiągnął faktyczną korzyść z kliknięcia w przycisk. Co powiesz na historię? Zacznij swoją opowieść na banerze i urwij ją w intrygującym momencie. Klient prawdopodobnie będzie chciał poznać jej dalszą część. Jeśli nie historia to może wersja próbna twojego produktu? Z tej metody bardzo często korzystają twórcy różnych programów i aplikacji.
 

 
 





Czasem
 
Wszystkie ilustracje pochodzą ze strony: https://moat.com (Biblioteka banerów największych marek)