Prowadzisz mały biznes? Reklama mobilna AdWords jest dla Ciebie stworzona!

Właściciele małych lokalnych firm nie dysponują zwykle dużymi budżetami reklamowymi. Każda inwestycja w kampanię marketingową musi być więc dobrze przemyślana. Reklama mobilna AdWords z pewnością jest warta pieniędzy, jakie trzeba na nią przeznaczyć. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę jej najnowsze funkcje.

Dlaczego reklama mobilna AdWords wyróżnia się tak dużą skutecznością?
W trakcie minionego roku Google wprowadził wiele nowych funkcji do reklam AdWords. Były one podyktowane przede wszystkim rosnącą popularnością smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Obecnie 50% czasu, jaki spędzamy online zajmuje surfowanie po Internecie mobilnym (w statystykach przoduje oczywiście najmłodsze pokolenie). Do komputera siadamy jedynie w pracy oraz w sytuacjach, gdy mamy więcej czynności do wykonania. Klienta znacznie łatwiej jest jednak nakłonić do zakupu w czasie wolnym, gdy jego głowy nie zaprząta 1000 innych spraw. Oprócz tego warto mieć świadomość, że na urządzeniach mobilnych znacznie rzadziej korzystamy z wtyczki AdBlock, która stanowi jedną z największych przeszkód w deskopowych kampaniach linków sponsorowanych.

Reklama mobilna i jej specyfika
Zastanów się nad tym, kiedy sam najczęściej korzystasz z wyszukiwarki w telefonie – w komunikacji miejskiej? Podczas codziennych zakupów (porównywanie cen produktów)? W awaryjnych sytuacjach, gdy natychmiastowo musisz znaleźć adres jakiejś firmy? Czy dostrzegasz już możliwości, jakie otworzyły się firmami, które działają na rynku lokalnym? Zagubiony klient może dowiedzieć się o ich usługach dokładnie wtedy, kiedy będzie ich najbardziej potrzebować!

Kluczowe informacje i błyskawiczny kontakt
Pracownicy Google doskonale wiedzą, w jaki sposób użytkownicy posługują się ich wyszukiwarką, dlatego robią wszystko, by ułatwić im kontakt z przedsiębiorcami, którzy wykupują linki sponsorowane. W ubiegłym roku w mobilnej reklamie AdWords pojawiła się funkcja natychmiastowego zadzwonienia pod wskazany numer telefonu oraz możliwość wysłania wiadomości SMS bezpośrednio do firmy (Click to Message Adds). W reklamie mobilnej można zawrzeć też znacznie więcej treści niż w standardowej kampanii AdWords. Po ostatnich aktualizacjach linki mobilne mieszczą nawet 50% więcej treści. Ponadto informacje, takie jak godziny otwarcia, adres i telefon są wyraźnie wyodrębnione spośród pozostałych treści.

Co jeszcze planuje Google?
Na tym z pewnością nie kończą plany Google. Twórcom przeglądarki zależy na tym, aby reklamy były jak najmniej inwazyjne. W 2017 r. mają się pojawić m. in. reklamy w mapach Google, co jeszcze zwiększy atrakcyjność kampanii AdWords. Zanim zarząd firmy w Mountain View poinformuje świat o wdrożeniu nowej funkcji, warto skorzystać z obecnych możliwości reklamy Google AdWords. Bez wątpienia jest to warta namysłu inwestycja.