Grafiki, które konwertują
Grafiki, które konwertują – czyli jak przyciągnąć uwagę klienta przy pomocy obrazu
Ogromna ilość informacji, jakie codziennie dostarcza nam Internet nie sprzyja uważności. Zamiast czytać – scrollujemy strony, zwracając uwagę tylko na najistotniejsze informacje. W takich realiach stworzenie SKUTECZNEGO banneru reklamowego wcale nie jest prostym zadaniem.
Skuteczna grafika reklamowa – jaka powinna być, na co zwrócić uwagę?
Dostosuj grafikę do miejsca, w którym będzie się wyświetlać
Ta sama kreacja graficzna nie może być wykorzystywana jednocześnie jako reklama na Facebooku i element kampanii banerowej Google AdWords. Wynika to nie tylko z różnic w wymaganych formatach. Reklamy na Facebooku i Instagramie pokazują się wśród treści organicznych. Natrafiamy na nie podczas przeglądania wpisów udostępnionych przez naszych znajomych. Natomiast banery Adwords pokazują się w specjalnie przeznaczonych do tego miejscach na różnych stronach internetowych.Grafiki przeznaczone do mediów społecznościowych powinny być spójne z treściami, jakie były już publikowane na profilu marki. Z obowiązku dostosowania się do istniejących kreacji zwalnia jedynie całkowity rebranding. Tworząc posty w zbliżonym stylu i kolorystyce przyzwyczajamy odbiorcę do naszych komunikatów. Dzięki temu łatwiej je dostrzec podczas bardzo pobieżnego scrollowania tablicy.
Kreacje do kampanii banerowej wykorzystują zupełnie inne środki perswazji. Walka z tzw. ślepotą banerową (baner blindess) nie jest prosta. Komunikat musi być perswazyjny, ale nie nachalny. Trzeba też uważać na popularne zdjęcia stockowe. Nikt nie kliknie w reklamę, na której widnieje zdjęcie znane z innej kampanii.
Zwracaj uwagę na kolory
Kolor ma niebagatelny wpływ na skuteczność komunikatu. Poszczególne barwy wywołują różne skojarzenia. Wykorzystuj to!Kolor niebieski ma działanie uspokajające. Dzięki temu doskonale sprawdza się w branżach, takich jak nieruchomości, finanse czy podróże. Czarny to ekskluzywność. Powszechnie wykorzystuje się go w kampaniach reklamujących towary luksusowe. Połączenie koloru żółtego i czerwonego to jeden z najintensywniejszych duetów barwnych, dlatego często stosuje się go do uwypuklenia najważniejszych informacji np. przycisku CTA. Szary być może sprawdza się w aranżacji wnętrz, ale nie w reklamie. Banery w tym kolorze mają zerową siłę przebicia i są nielubiane zwłaszcza przez kobiet.


Pamiętaj o grupie docelowej kampanii
Zanim zabierzesz się za pracę nad banerem dowiedz się więcej o osobach, do których jest on kierowany. Reklama powinna być dostosowana do ich płci, wieku i zainteresowań. To bardzo ważne, zwłaszcza w spersonalizowanych kampaniach banerowych.Twórz skuteczne przyciski CTA (Call to Action)


Wszystkie ilustracje pochodzą ze strony: https://moat.com (Biblioteka banerów największych marek)